Werkgroep Nijverdal over kerksluiting(en)

In opdracht van de kerkenraad van de Protestantse Gemeente te Nijverdal is een werkgroep gevormd die antwoord moet geven op de vraag wat in de toekomst met de twee kerkgebouwen van de Protestantse Gemeente gebeuren moet.

De protestantse (voormalig gereformeerde) Regenboogkerk te Nijverdal.

De vroegere burgemeester van Hellendoorn, mevrouw Anneke Raven, is voorzitter van de nieuwe werkgroep. De te beantwoorden vraag is van welke kerk de Protestantse Gemeente Nijverdal t.z.t. afscheid moet nemen: wordt het de voormalig gereformeerde Regenboogkerk aan de Grotestraat of de voormalig hervormde kerk Het Centrum aan de Constantijnstraat? Of, de derde mogelijkheid, worden beide kerken afgestoten om een nieuwe energie-neutrale kerk te bouwen?

Volgens de voorzitter van de werkgroep ligt de laatstgenoemde mogelijkheid niet voor de hand, al zal er over gesproken moeten worden. Volgens haar is ‘in de volgebouwde dorpskom’ geen ruimte voor een nieuwe kerk.