Vredekerk De Lier wordt verbouwd

Nu de verbouwing van de Domkerk in De Lier achter de rug is wordt ook de protestantse (voormalig gereformeerde) Vredekerk in die plaats onder handen genomen.

De Vredekerk in De Lier.

Voor de verbouw van de kerk werd een bouwcommissie ingesteld, die enige tijd geleden begon met de eerste voorbereidingen, zoals het onderzoeken van de nodige aanpassingen voor de vloer, de verwarming en het schilderwerk. Ook werd alvast een keuze gemaakt voor de stoelen, de vloerbedekking en de gordijnen.

De bedoeling is begin september 2022 met het werk te beginnen. Allereerst zal het orgel ingepakt worden en zullen de in de kerk aanwezige technische installaties ‘veilig gesteld’ worden. Daarna worden de verwarmingsbuizen en de banken weggehaald in het middengedeelte en aan de kant van de Wilhelminastraat. Vervolgens wordt met het werk aan het fundament begonnen en met een deel van het stucwerk aan de kant van de Wilhelminastraat. Het laatste deel van de klus bestaat uit de stoffering en de herinrichting van de monumentale kerk. Men hoopt begin 2023 met het werk klaar te zijn, waarbij gerekend wordt op de medewerking van een flink aantal enthousiaste vrijwilligers.