180 Zonnepanelen op kerk ‘De Rank’ Nieuw-Vennep

De Protestantse Gemeente De Rank te Nieuw-Vennep heeft de afgelopen weken maar liefst 180 zonnepanelen geplaatst op het dak van het (voormalig gereformeerde) kerkelijk centrum De Rank aan de Eugenie Prévinaireweg.

Een overzicht van een deel van de zonnepanelen op De Rank (foto: Protestantse Gemeente De Rank Nieuw-Vennep).

Omdat voor de plaatsing van de zonnepanelen geen subsidie beschikbaar gesteld wordt kan men tot  en met 19 maart 2022 deelnemen aan de Sponsoractie ‘Laat de zon maar schijnen boven De Rank’, zodat daarmee een deel van de kosten kan worden opgebracht. Een zonnepaneel kost € 150, maar inclusief materialen en plaatsing komt er € 100 bovenop. De actie voorziet in deelname door een zonnepaneel te sponsoren door een bijdrage van € 150 te geven, of een half zonnepaneel voor € 75, terwijl ook 1/3 zonnepaneel gesponsord kan worden voor de prijs van € 50. “Op die manier is iedereen in de gelegenheid een bijdrage te leveren aan een duurzaam dak op De Rank en dus ook aan een duurzame samenleving”.

‘De Rank’ vanuit de lucht gezien.

Vrijwilligers hebben de afgelopen weken geholpen bij het monteren en het plaatsen van de frames, het aanbrengen van de ballastgewichten, het aanleggen van de leidingen naar de meterkast en het plaatsen van de zonnepanelen. Daardoor kan een flinke kostenbesparing bereikt worden op de investering.

Meer informatie over de sponsoractie >