Kinderen legden basis uitbreiding kerk Rouveen

Zaterdagochtend 16 oktober 2021 werden door een twintigtal kinderen de ‘eerste’ twintig stenen gelegd voor de uitbreiding van de gereformeerde kerk De Bron aan de Korte Kerkweg in het Overijsselse Rouveen, behorende tot De Gereformeerde Kerk te Staphorst-Rouveen (met twee kerkgebouwen).

De gereformeerde kerk te Rouveen.

Dankzij jonge kinderrijke gezinnen is de gereformeerde kerk De Bron in Rouveen te klein geworden. Daarom besloot de kerkenraad vorig jaar het bedehuis aan de achterkant uit te breiden met vier zaaltjes, een keuken en nieuwe toiletten. De ‘eerste steenlegging’ was een symbolische handeling omdat de bouw van de uitbreiding al sinds afgelopen zomer aan de gang is. De kerkenraad plaatst geregeld foto’s van de verbouwingswerkzaamheden.

Foto: Gereformeerde Kerk Staphorst-Rouveen.

Ook in 2017 werd De  Bron in Rouveen ingrijpend gerenoveerd.