V/m. gereformeerde kerk Lewedorp verkocht

Komende vijf jaar nog wel diensten in de kerk.

De protestantse (voormalig gereformeerde) kerk aan de Zandkreekstraat in het Zeeuwse Lewedorp is verkocht aan een particulier.

De protestantse (voormalig gereformeerde) kerk te Lewedorp.

Ook twee andere (voormalig hervormde) kerken van de nieuwe Protestantse Gemeente Het Vierhuis worden van de hand gedaan. Uiteindelijk zal de Protestantse Gemeente de diensten gaan houden in de (voormalig hervormde) kerk in ‘s-Heer Arendskerke.

Eind september 2021 werden de fusiepapieren getekend van de protestantse gemeenten van Nieuwdorp, Lewedorp, ’s-Heer Arendskerke en Borssele. De naam van gemeente wordt daarom Protestantse Gemeente Het Vierhuis. Momenteel worden de diensten om en om in een van de vier kerkgebouwen gehouden en men heeft bij de verkoop bedongen dat dit in elk geval nog vijf jaar zo blijft.