Kerk Zwartebroek maakte de 40 miljard euro vol

Voor de 100 jaar oude gereformeerde kerk in het Gelderse Zwartebroek aan de Plataanstraat 3 werd afgelopen zomer een verzekering afgesloten bij Donatus, de verzekeraar van kerken en monumenten.

De gereformeerde kerk te Zwartebroek (foto: Reliwiki, Andre van Dijk).

Een onverwacht uitzonderlijk moment, want hiermee bereikte Donatus – naar nu blijkt – een totale verzekerde som van 40 miljard. Dit werd vorige week gevierd met het feestelijk overhandigen van een cheque van 1.600 euro (40 maal het Bijbelse getal 40) aan de heer Piet Koster, beheerder en penningmeester, en de heer Gerard van de Glind, voorzitter van het College van Kerkrentmeesters van de Gereformeerde Kerk te Zwartebroek. Vanwege de coronamaatregelen gebeurde dat op afstand, maar met warme hand. Het bedrag kan worden benut voor onderhoud aan de kerk.