“Dominee Beer en Siep gaan naar de kerk”

Op zondag 19 september 2021 om 15.00 uur wordt in de Sliedrechtse Gereformeerde Kerk (PKN) aan de Middeldiepstraat het prentenboek voor peuters en kleuters Dominee Beer en Siep gaan naar de kerk gepresenteerd. De presentatie is ook te volgen via de livestream van de kerk.

Het boekje ‘geschikt voor peuters en kleuters’.

De teksten werden geschreven door Hester Radstake en Eveline Nieuwenhuijse, terwijl Esther Veerman de tekeningen maakte. Het boekje wordt uitgegeven door Stichting Kerk op Schoot, op initiatief van ds. A. Veerman, gereformeerd predikant te Sliedrecht (link). Op de omslag van het kinderboek is de gereformeerde kerk aan de Middeldiepstraat afgebeeld.

In het boekje wordt volgens de schrijver op een voor peuters en kleuters geschikte manier over de kerk verteld. ‘Het boekje laat aan nieuwsgierige kinderen tot vijf jaar zien wat er in een kerkdienst gebeurt’. De korte, op rijm gestelde teksten worden geïllustreerd door afbeeldingen met een combinatie van foto’s en vrolijke tekeningen. Bij het boekje hoort trouwens ook een website, waar (groot-) ouders of verzorgers zelf meer te weten kunnen komen over de kerk. Ook worden op de website vragen en opdrachten gegeven die aanleiding geven om met het kind verder te praten over een kerkdienst.

Het 24 pagina’s tellende boekje is (ook online) verkrijgbaar bij de Stichting Kerk op Schoot en is leverbaar bij de lokale boekhandel voor de prijs van € 9,90.