Gereformeerde Kerk Kamperveen in de steigers

Het gebouw van de Gereformeerde Kerk te Kamperveen, de kleinste zelfstandige gemeente van Nederland, is sterk verouderd en moet ingrijpend opgeknapt worden. Op 1 februari 2021 is daarmee begonnen.

De gereformeerde kerk van Kamperveen in de steigers (foto: Koggecourant).

De vorderingen van het werk zijn te volgen via de Facebookpagina van de Gereformeerde Kerk Kamperveen. Intussen is de renovatie van het dak klaar, terwijl het interieur van de kerk volledig gestript is. Voor de afwerking is nog hulp en financiĆ«le steun nodig. Daarvoor is een crowdfundingsactie opgezet, te vinden op www.gereformeerdekerkkamperveen.nl onder het kopje ‘inzamelingsactie’. Daarnaast is er de komende maand nog heel wat kluswerk te verzetten. Vrijwilligers zijn welkom en kunnen zich bij de kerk aanmelden. Het is de bedoeling de kerk met Pinksteren of begin juni te heropenen.

De Gereformeerde Kerk te Kamperveen had in 2016 in totaal 64 leden. De kerk staat aan het Zuideinde West en werd in 1874 in gebruik genomen.