Woningen in “De Hoeksteen” te Maasdijk

In het vroegere protestantse (voormalig gereformeerde) kerkgebouw De Hoeksteen aan de Prinsenlaan in Maasdijk komen tweeëntwintig nieuwe woningen. De opvallende kerktoren blijft behouden en wordt in het plan geïntegreerd.

De Hoeksteen te Maasdijk.

Het kerkgebouw van de Protestantse Gemeente te Maasdijk werd buiten gebruik gesteld na de fusie van de Gereformeerde Kerk en de Hervormde Gemeente. De laatste dienst in De Hoeksteen werd op zondag 24 mei 2020 gehouden.

Willigen Partners Vastgoedontwikkelaars BV uit Utrecht en aannemersbedrijf J. van Daalen BV uit Gorinchem zullen de tweeëntwintig nieuwbouwwoningen realiseren. Daarvan zijn acht woningen en appartementen in de sociale huursector; drie komen er in de middeldure koop of vrije sector, drie andere worden middeldure patiowoningen. Zes woningen krijgen het uiterlijk van twee-onder-een-kap, en er verrijzen ook nog twee vrijstaande woningen in het dure segment.