Archief Gereformeerde Kerk te Dedemsvaart geïnventariseerd

Het archief van de voormalige Gereformeerde Kerk in het Overijsselse Dedemsvaart is geïnventariseerd.

De protestantse (voormalig gereformeerde) kerk De Antenne te Dedemsvaart.

De archivaris van de Protestantse Gemeente Dedemsvaart, de heer Hans Nieszink, ordende het gehele archief en beschreef het in een uitvoerige inventarislijst. Het archief is ongeveer tien meter lang (het bevat 99 archiefdozen) en bestaat uit in totaal 628 dossiers met documenten over de geschiedenis van de Gereformeerde Kerk van 1836 tot 2020 (de Christelijke Afgescheidene Gemeente te Dedemsvaart werd op 15 mei 1836 geïnstitueerd). De voormalig gereformeerde kerk De Antenne is een van de protestantse kerkgebouwen in Dedemsvaart. Op 13 januari 2020 fuseerden de Gereformeerde Kerk en de Hervormde Gemeente tot Protestantse Gemeente Dedemsvaart, ter gelegenheid waarvan een fusiedienst gehouden werd.

De archiefinventaris  kan bekeken en gedownload worden.