Onderhoudsbeurt voor Cingelkerk Zwartsluis

De Cingelkerk in het Overijsselse Zwartsluis staat de komende weken ‘in de steigers’ wegens onderhoudswerkzaamheden.

De werkzaamheden aan de Cingelkerk zijn begonnen (foto: Zwartsluisactueel.nl, Robert Jansema).

De toren en het dak van de gereformeerde kerk aan Het Singel worden onderworpen aan een stevige onderhouds- en reparatiebeurt, die de komende weken wordt uitgevoerd.

Een en ander wordt opnieuw in de verf gezet, er worden dakpannen vervangen en ook wordt een aantal geconstateerde lekkages gerepareerd, terwijl tevens de gelegenheid te baat genomen wordt schoonmaakwerkzaamheden uit te voeren. De inspectie vanĀ  Monumentenzorg komt ook nog evenĀ  langs, omdat de Cingelkerk een rijksmonument is.