Wie is deze man…?

Een van onze lezers stuurde een foto naar de redactie van GereformeerdeKerken.info met de vraag wie de op de foto getoonde persoon is.

Wie is dit…?

De foto werd gevonden in een envelop met gegevens over ds. J. Hulsebos (1844-1904), de eerste predikant van de Dolerende Kerk in het Groningse Zuidwolde, en over ds. A. Koppe (1841-1926), de tweede predikant van die kerk. Die twee zijn in elk geval niet de op de foto afgebeelde persoon. Het is overigens niet zeker of de geportretteerde een predikant is.

De foto is in ieder geval gemaakt door fotograaf Benjamin Sanders in de stad  Groningen, zeer waarschijnlijk in de periode 1856 tot 1889. Wie is de man op de foto? Daarvoor vragen we bij deze de hulp van onze lezers.