Orgelbouw in Fort MacLeod vertraagd

Het gedemonteerde orgel uit de voormalig gereformeerde en inmiddels afgebroken Pniëlkerk  te Scheveningen komt vandaag, vrijdag 14 augustus 2020, om tien uur ’s ochtends in het Canadese Fort MacLeod aan.

Het orgel toen het nog in de Pniëlkerk stond (foto: Reliwiki).

De orgelbouwers uit Rijssen mogen echter van de Amerikaanse regering vooralsnog niet naar Fort MacLeod afreizen in verband met de Corona-crisis. Pas op 21 augustus maakt de Amerikaanse regering daarover nadere mededelingen bekend.

Ds. H.D. den Hollander, predikant van de in 1961 geïnstitueerde Ebenezer Netherlands Reformed Congregation Church in Fort MacLeod in Alberta (Canada), deelde de redactie van GereformeerdeKerken.info verder nog mee teleurgesteld te zijn over de gang van zaken, maar men ziet er naar uit dat het orgel t.z.t. kan worden opgebouwd en bespeeld.