Langer kerken in Winschoter Vennekerk

In verband met de vertraagde restauratie van de Martkpleinkerk te Winschoten zal langer worden gekerkt in de voormalig gereformeerde Vennekerk.

De voormalig gereformeerde Vennekerk te Winschoten.

De renovatieklus van de Winschoter Marktpleinkerk – aangewezen als toekomstige PKN-kerk in die stad – gaat meer geld kosten dan verwacht. Vandaar dat de plannen zijn versoberd. Maar ondertussen duurt de klus ook langer, onder meer omdat bouwmaterialen vertraagd binnenkomen en er minder mensen met de werkzaamheden bezig kunnen dan gepland, wat vooral te wijten is aan de coronacrisis.

Dit betekent dat er langer dan aanvankelijk gedacht werd gebruik gemaakt zal worden van de voormalig gereformeerde Vennekerk aan De Venne in Winschoten, die eigenlijk al buiten gebruik gesteld was maar tijdelijk toch weer voor kerkdiensten in gebruik genomen is.