Deel Emmaüs Barneveld in september in gebruik

Het is de bedoeling dat de verbouwde (voormalig gereformeerde) Bethelkerk in Barneveld – inmiddels  Emmaüskerk  genoemd – in september2021 in gebruik genomen kan worden.

De nieuwe entree van de Emmaüskerk  (foto: Protestantse Gemeente Barneveld).

Maar al een jaar eerder kunnen drie jeugdruimtes in gebruik genomen worden, terwijl ook enkele vergaderzalen in het najaar van 2020 in gebruik gesteld kunnen worden. De jeugdzalen zijn gevestigd op de bovenverdieping van de Emmaüskerk, waar twee ruimtes plus een ‘zitkamer’ voor hen gerealiseerd worden. De jeugd en vrijwilligers leveren ook zelf een bijdrage door te verven en de ruimtes gezellig in te richten. Daardoor is het mogelijk de huidige jeugdruimtes af te breken waarna begonnen kan worden met de nieuwbouw. Aldus een bericht in ‘Levende Stenen’, het digitale mededelingenblad van de Protestantse Gemeente Barneveld.