Lezing over rondleiding Ulrum gepubliceerd

De digitale lezing over de Afscheiding te Ulrum door Marcel de Jong, is door hem op Youtube gepubliceerd.

De lezing over de Afscheiding van 1834.

Aanvankelijk was het de bedoeling in mei, juni en juli 2020 in Ulrum rondleidingen te houden, maar omdat deze door de Corona-crisis niet konden doorgaan werd van de lezing een opname gemaakt.  Om deze te kunnen bekijken moest men zich aanvankelijk opgeven, maar om de lezing een zo groot mogelijke verspreiding te geven besloot de heer De Jong deze op Youtube te publiceren.  De redactie van GereformeerdeKerken.info ging ermee akkoord de Youtube-opname onder de aandacht van de bezoekers van onze website te brengen.

Boek over de Afscheiding van 1834.

De heer De Jong schreef eerder een historische roman over de Afscheiding van 1834, die inmiddels aan de tweede druk toe is. De roman geeft een duidelijk beeld van de toestanden in Ulrum, toen daar in oktober 1834 de Afscheiding van de Hervormde kerk begon, geleid door ds. H. de Cock (1801-1842).

Het boek kan hier besteld worden