‘Open Hofkerk’ Wolfheze verbouwd tot woningen

De Open Hofkerk in Wolfheze blijft behouden voor het dorp. Projectontwikkelaar Schipper Bosch heeft een plan ontwikkeld voor woningen in de leegstaande kerk, waarbij het meer dan honderd jaar oude gebouw kan blijven staan.

De voormalige gereformeerde Open Hofkerk te Wolfheze.

De voormalig gereformeerde kerk aan de Lawijckerhof werd per 1 januari 2018 buiten gebruik gesteld na de laatste dienst op 28 december 2017. Het College van Burgemeester en Wethouders van Renkum verklaarde zich akkoord met het plan, wat belangrijk is vanwege het feit dat de bestemming van de kerk moet worden aangepast.

Het is de bedoeling dat in totaal acht woningen in de kerk gebouwd worden, waarvan vier op de locatie van het achter de kerk liggende zalencentrum De Burcht, dat in tegenstelling tot het kerkgebouw wel gesloopt zal worden. De nieuwe huizen worden duurzaam gebouwd.

Wethouder J. Verstand van de gemeente Renkum zei blij te zijn dat de kerk behouden blijft, ‘terwijl door de plannen bovendien een impuls wordt gegeven aan de woningbehoefte in onze gemeente’.