Pasen in GK ‘s-Gravenhage

Door de Corona-crisis worden in vrijwel alle gevallen de kerkdiensten in ons land ‘op afstand’ gehouden, meestal door middel van een uitzending via internet.

De gereformeerde (PKN) Christus Triomfatorkerk in Den Haag.

Dat geldt natuurlijk ook voor de protestantse Christus Triomfatorkerk  aan de Juliana van Stolberglaan in het centrum van de Haagse wijk Bezuidenhout, die – samen met de Noorderkerk aan de Schuytstraat en de Pax Christikerk aan het Vlamenburg – behalve van de PKN ook deel uitmaakt van de Gereformeerde Kerk te ‘s-Gravenhage-Oost.

Ook daar kon Pasen niet in een normale gemeentelijke samenkomst worden gevierd, zodat men andere manieren bedacht om daaraan toch aandacht te besteden. De wijze waarop de kerkenraad van de Christus Triomfatorkerk dat deed trok veel aandacht van de media. Het NOS-Journaal kwam op bezoek evenals  ‘Hart van Nederland‘ (SBS6) en het dagblad NRC.

Wat de aandacht trok was het feit dat jongeren een paasontbijtje langs brachten bij de mensen thuis. De kerkdienst werd zoals elke zondag ook nu uitgezonden via internet. Daarover bracht het NOS-Journaal het volgende korte programma.

Pasen in gereformeerd (PKN) Den Haag