Maranathakerk te Castricum overgedragen

De voormalig gereformeerde Maranathakerk van de Protestantse Gemeente Castricum is sinds maandagmorgen 9 maart 2020 eigendom van de burgerlijke gemeente.

Frans van Meggelen en Theo van der Hoek halen het bord van de muur (foto: Hans Boot, De Castricummer, 9 maart 2020).

Met enige weemoed verwijderden Frans van Meggelen (voorzitter van het college van kerkrentmeesters) en oud-koster Theo van der Hoek maandagmorgen 9 maart om 11.00 uur het naambord van de Maranathakerk aan de Prins Hendrikstraat. Het achthoekige gebouw, dat sinds 23 december 1955 dienst deed als bedehuis van  de Gereformeerde Kerk en later van de Protestantse Gemeente Castricum, werd namelijk drie kwartier later via aktepassering bij de notaris overgedragen aan burgemeester en wethouders.