Gemeente Castricum koopt Maranathakerk

Overdracht vindt plaats op 9 maart 2020.

De gemeente Castricum neemt de eind 2018 buiten gebruik gestelde  Maranathakerk over van de  Protestantse Gemeente Castricum.

De Maranathakerk te Castricum.

Hoeveel de gemeente Castricum voor het bijzondere kerkgebouw aan de Koning Willemstraat heeft betaald, wil de zegsman van de gemeente niet vertellen. De koopprijs van de kerk was € 900.000. Dat was de beginprijs bij de bieding.

De woordvoerder zei dat de Gemeente Castricum de kerk wil behouden om te proberen er ’een maatschappelijke bestemming’ aan te geven. Maar wat die plannen precies inhouden wilde hij nog niet kwijt. Wel is bekend dat een plaatselijke huisarts zich er graag zou willen vestigen.

Definitieve overdracht op 9 maart 2020.

De kerkenraad van de Protestantse Gemeente Castricum nam (begin maart 2020) de definitieve beslissing over de verkoop.  Het College van Kerkrentmeester  deelde daarna mee, dat de Maranathakerk op 9 maart 2020 officieel bij de notaris verkocht wordt aan de burgerlijke gemeente Castricum. Voorafgaande aan de juridische overdracht zal het bord “Maranatha” rond de klok van 11.00 uur van de kerkmuur worden afgeschroefd als symbolische overdracht van onze kerkelijke gemeente aan de burgerlijke gemeente.