Alleenstaande 55-plussers in ‘Rehoboth’ Bellingwolde?

Een ondernemer uit het Groningse Siddeburen wil in Rehoboth, de voormalige gereformeerde kerk te Bellingwolde, en in de aanpalende pastorie, appartementen maken voor alleenstaande 55-plussers.

Rehoboth en de pastorie (links).

De ondernemer, Pieter Bouwman, heeft ook in zijn woonplaats en in Wildervank  panden waar hij onderdak biedt aan dezelfde doelgroep. ‘Op die manier wonen zij weliswaar apart maar ook samen en kunnen  ze zo zorg voor elkaar hebben’, zei hij tegen het Dagblad van het Noorden. Om dat doel te bereiken wil hij de kerk verbouwen.

De burgerlijke Gemeente Westerwolde weigert de door de Protestantse Gemeente Bellingwolde gevraagde sloopvergunning af te geven, maar wil dat eerst goed uitgezocht wordt of er alternatieven zijn zodat het kerkje, deel uitmakend van een beschermd dorpsgezicht, kan worden gespaard.

Beide partijen gaan dus met elkaar in overleg, maar scriba Astrid Lüürssen van de Protestantse Gemeente Bellingwolde wijst er alvast op dat de pastorie naast de kerk momenteel aan een gezin wordt verhuurd, dat er uiteraard niet zomaar uitgezet kan worden.