Niet meer het dak op in Staphorst

De renovatie van het dak van de gereformeerde kerk De Bron aan de Churchilllaan in Staphorst is klaar. Het dak is nu ingrijpend geïsoleerd.

Het nieuwe dak van De Bron. Het ijzeren hek is hier overigens nog niet te zien (foto: A.J. Harkema).

Vroeger was het vooral voor jeugdigen makkelijk om op het schuine dak van de kerk te klimmen, omdat dit vlak bij de grond begint, maar  nu is er bij het laagste gedeelte een hekwerk met punten geplaatst, zodat het ‘dakklimmen’ er niet makkelijker op wordt.

De gereformeerde Kerk De Bron te Staphorst. Rechts het ‘antiklimhek’ (foto: A.J. Harkema).

De Gereformeerde Kerk te Staphorst mag zich trouwens verheugen in een geleidelijke, zij het kleine groei. Terwijl de kerk in 2006 nog 572 leden telde, steeg dit aantal in 2016 naar 602; een groei die nog steeds aanhoudt. De Bron wordt sinds 1998 trouwens voor de kerkdiensten ook gebruikt door de vrijgemaakte Gereformeerde Kerk.