Gereformeerde kerk Staphorst krijgt nieuw dak

De gereformeerde kerk De Bron aan de Churchilllaan in Staphorst krijgt een nieuw dak. De kosten bedragen rond de € 70.000. Het dak van de kerk, die in 1968 gebouwd werd, was lek en inspecties maakten duidelijk dat het vervangen moest worden.

De gereformeerde kerk te Staphorst.

Het is de bedoeling dat op het dak grijze metalen platen  komen, waaronder een isolatielaag wordt aangebracht. De kerk wordt daardoor een stuk ‘groener’, duurzamer. Het werk zal weken duren, maar de kerkdiensten kunnen ondertussen gewoon doorgaan.

De gereformeerde kerk De Bron te Rouveen.

De Gereformeerde Kerk te Staphorst-Rouveen (PKN) heeft de beschikking over twee kerkgebouwen: behalve De Bron in Staphorst staat ook in het nabijgelegen Rouveen een gereformeerde kerk, die  eveneens De Bron heet. Deze kerk werd al eerder ingrijpend gerenoveerd.