Ontmoetingstuin bij kerk ‘De Bron’ in IJsselmuiden

Met de aanleg van de nieuwe tuin is op zaterdag 5 oktober 2019 de ingrijpende renovatie van het interieur van de gereformeerde kerk ‘De Bron’ aan de Dijkgraafstraat 4 te IJsselmuiden – twee jaar geleden – voltooid.

De gereformeerde kerk ‘De Bron’ te IJsselmuiden (eigen opname).

Op 5 oktober werden namelijk planten en bomen in de nieuwe tuin geplaatst, die nu – volgens de kerkenraad – niet alleen winterklaar, maar vooral ook ontmoetingsklaar is. Het belangrijkste doel van de aanleg van de tuin was namelijk dat er meer ruimte moest komen om elkaar als gemeenteleden na de dienst met een kop koffie te ontmoeten. Daarom werd niet alleen een aantal bankjes in de tuin aangebracht, maar werd de tuin ook voorzien van meer loopruimte door de hele tuin. Als centraal punt werd een waterornament, een bron, geplaatst als teken van een gemeente die leeft uit het geloof in ‘De Bron’.

Een gedeelte van de tuin bij ‘De Bron’ te IJsselmuiden (foto: Geref. Kerk IJsselmuiden-Grafhorst).

De tuin werd geheel door gemeenteleden aangelegd als verlengstuk van het rechthoekige kerkgebouw.