Archief gereformeerd Schildwolde geïnventariseerd

Kerk inmiddels verkocht.

Een groepje leden van de Gereformeerde Kerk in het Groningse Schildwolde ging onlangs druk bezig met inventariseren, ordenen en beschrijven van het kerkarchief.

De gereformeerde kerk en de pastorie te Schildwolde (Gr.) werden inmiddels verkocht.

De reden daarvan was de samenvoeging van de Gereformeerde Kerk Schildwolde en de Hervormde Gemeente Slochteren tot de Protestantse Gemeente Slochteren; daarmee kwam immers een eind aan het zelfstandig bestaan van beide gemeenten. Daarom wordt het archief van de voormalige Gereformeerde Kerk Schildwolde binnenkort overgedragen aan het Historisch Archief Midden-Groningen.

Zoals wij al eerder meldden werd het gereformeerde kerkgebouw buiten gebruik gesteld; daarom moest ook een andere plek voor het archief gevonden worden. De kerk en de pastorie aan de Hoofdweg in Schildwolde werden inmiddels op 9 januari 2019 verkocht. De vraagprijs was 295.000 euro.