Gereformeerde kerk te Sint Laurens gaat dicht

Laatste dienst op 6 januari 2019.

De gereformeerde kerk aan de Noordweg in het Zeeuwse Sint Laurens wordt gesloten.  Al eerder werd overeengekomen dat de Gereformeerde Kerk en de Hervormde Gemeente in het dorp zullen fuseren tot een Protestantse Gemeente.

De gereformeerde kerk aan de Noordweg te Sint Laurens (foto: Reliwiki).

Namens het College van Kerkrentmeesters werd aan de redactie van GereformeerdeKerken.info meegedeeld, dat het openhouden van twee kerkgebouwen voor de Protestantse Gemeente geen optie was. ‘Na een eerder uitgevoerd onderzoek en overleg’ werd besloten te kiezen voor de voormalig hervormde Dorpskerk als protestantse kerk. De gereformeerde kerk aan de Noordweg is inmiddels verkocht en zal per 6 januari 2019 worden gesloten; op die zondag zal daar de laatste kerkdienst gehouden worden.

Het ontstaan van de Gereformeerde Kerk te Sint Laurens