Nieuw gedenkboek over ‘Kerk tussen de dijken’ te Nij Altoenae

Op zondag 2 december 2018 wordt in de protestantse, voorheen gereformeerde kerk in het Friese Nij Altoenae een gedenkboek gepresenteerd.

De gereformeerde kerk te Nij Altoenae.

De ‘Kerk tussen de Dijken‘ in Nij Altoenae vierde het afgelopen jaar  een dubbeljubileum: het honderdjarig bestaan van de in februari 1918 geïnstitueerde Gereformeerde Kerk te Oude en Nieuwe Bildtdijk in het noorden van Friesland, en het negentigjarig bestaan van het kerkgebouw aan de Schuringaweg 20.

Ter gelegenheid van dit dubbeljubileum wordt – ter afsluiting van het jubileumjaar en aan het begin van het nieuwe kerkelijk jaar – op zondag 2 december 2018 in het kerkgebouw aan de Schuringaweg het gedenkboek ‘100 jaar kerk tussen de Dijken‘ gepresenteerd. De dienst begin om half tien. Na de dienst wil de kerkenraad ‘onder het genot van een kopje koffie terugblikken op het afgelopen jaar en hierbij ook het boek presenteren’. Dat laatste vindt om ongeveer 11 uur plaats. Belangstellenden zijn van harte welkom.

Het boek – geschreven en uitgegeven door de heer A. Stap te Nij Altoenae – telt 175 pagina’s en is voor € 25 (excl. € 5 verzendkosten) te bestellen via het volgende e-mail adres: gerdadri@hotmail.com

Natuurlijk besteden we t.z.t. meer aandacht aan het nieuwe boek.