“’t Schienvat” in Finsterwolde gaat dicht

Gebouw staat te koop.

Het werk van het befaamde, van oorsprong gereformeerde jeugd- en jongerenwerk van ‘’t Schienvat’ in Finsterwolde – lang geleden begonnen als gereformeerd evangelisatiewerk – stopt.

”t Schienvat’ staat te koop.

Het gebouw aan de Westbaan te Finsterwolde, dat veel onderhoud nodig heeft, staat te koop.

Het Bestuur van de Stichting ’t Schienvat in Finsterwolde ziet geen andere mogelijkheid dan het jeugd- en jongerenwerk van ’t Schienvat onder te brengen bij Welzijn Oldambt, tegenwoordig onderdeel van de Tintengroep.

Het begon als een houten kerkje met een pastorie.

Ooit waren zeven jongerenwerkers aan ’t Schienvat verbonden, maar door de bezuinigingen en door verminderde inkomsten uit verschillende fondsen rest er nu nog één. Voor dringend noodzakelijk onderhoud van het gebouw aan de Westbaan en voor aflossing van de hypotheek is geen geld meer.

Het logo van ”t Schienvat’.

Het lang geleden door de Gereformeerde Kerk te Oostwold begonnen en door de Gereformeerde Kerken in de provincie Groningen financieel mogelijk gemaakte evangelisatiecentrum in Finsterwolde, dat veel activiteiten aan de dag legde en later werd omgezet in (aanvankelijk evangelisatorisch) jeugd- en jongerenwerk, was vele jaren een begrip in Oost-Groningen.