Triomfatorkerk te Barendrecht verkocht aan GKV

De Protestantse Gemeente Barendrecht heeft de voormalig gereformeerde Triomfatorkerk aan de Gebroken Meeldijk in Barendrecht, onder voorbehoud verkocht aan de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt Barendrecht-Pernis-Albrandswaard.

De voormalig gereformeerde Triomfatorkerk te Barendreecht.

Zoals we al eerder berichtten huurde de vrijgemaakt-Gereformeerde Kerk Barendrecht-Pernis-Albrandswaard al jarenlang een deel van de Triomfatorkerk van de Protestantse Gemeente Barendrecht voor onder andere de zondagsdiensten.

Ondertekening.

Op donderdag 21 juni vond de ondertekening van het koopcontract plaats met vertegenwoordigers van de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt Barendrecht-Pernis-Albrandswaard (GKV) en de Protestantse Gemeente Barendrecht.

De naastgelegen pastorie bij de voormalig gereformeerde Triomfatorkerk komt binnenkort in de vrije verkoop. De officiƫle overdracht van de Triomfatorkerk is per 2 januari 2019. Met ingang van 2 december 2018 zullen de wijkgemeenten Zuid-Oost en Dorpskerk samen de erediensten gaan vieren in de Dorpskerk.