Laatste dienst in gereformeerde ‘Nieuwe Kerk’ te Maasland

Op zondagochtend 15 september 2018 vindt de laatste dienst plaats in de voormalig gereformeerde Nieuwe Kerk te Maasland.

De voormalig gereformeerde ‘Nieuwe Kerk’ en ‘De Magneet’.

De renovatiewerkzaamheden in de Oude Kerk zijn bijna afgerond. Nadat deze gereedgekomen zijn wordt afscheid genomen van de voormalig gereformeerde Nieuwe Kerk. “Dit is een historisch moment, waarbij natuurlijk gemengde gevoelens een rol spelen”, verklaarde de kerkenraad.

Op 2 september 2018 zal daarom de laatste eredienst in de Nieuwe Kerk gehouden worden. Aan deze dienst – waarover later meer bekend wordt – zal de Harmonievereniging Maasland medewerking verlenen. “Aan het eind van deze dienst gaan symbolisch de deuren van de kerkzaal op slot.” Een week later wordt de opnieuw ingerichte Oude Kerk in gebruik genomen.