Triomfatorkerk te Barendrecht denkelijk naar Vrijgemaakte Kerk

De Algemene Kerkenraad van de Protestantse Gemeente Barendrecht maakte op zondag 10 juni 2018 bekend, dat hij het ‘voorgenomen besluit’ heeft benomen om de voormalig gereformeerde Triomfatorkerk aan de Gebroken Meeldijk in Barendecht te verkopen aan de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt Barendrecht, Pernis, Albrandswaard.

De voormalig gereformeerde Triomfatorkerk te Barendrecht.

De vrijgemaakte kerk huurt dat kerkgebouw momenteel ook al voor de wekelijkse kerkdiensten. Het kerkgenootschap was een van de drie belangstellenden die zich voor de koop van het kerkgebouw meldden. De pastorie van de kerk wordt overigens niet verkocht.

Zoals we al eerder berichtten werd de voormalig gereformeerde Triomfatorkerk – net als de Bethelkerk – te koop gezet wegens teruglopend kerkbezoek. De wijkgemeente Triomfatorkerk fuseert met die van de Dorpskerk. De Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt had een eigen kerkgebouw, De Kandelaar aan de Meidoorn, maar toen de kerk van Barendrecht fuseerde met die in Pernis en Albrandswaard, werd De Kandelaar te klein. Sindsdien huurt de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt elke zondag de veel grotere Triomfatorkerk. De Kandelaar werd verkocht aan een tandarts.

Overigens kunnen de leden van de kerkelijke gemeente nog bezwaar maken tegen de verkoopplannen betreffende de Triomfatorkerk, vandaar dat het besluit van de kerkenraad een ‘voorgenomen besluit’ is.