Verbouwplannen voor Opstandingskerk Helpman

De voormalig gereformeerde, sinds 1993 vrijgemaakt-gereformeerde, Opstandingskerk in Helpman – per 1 januari 2017 buiten gebruik – wordt ‘herontwikkeld’.

Het zalengedeelte wordt voorzien van een elftal appartementen (foto: Funda, makelaar Cushman & Wakefield Noord).

De verbouwing houdt in dat het vergaderzalengedeelte bij de kerk een woonbestemming krijgt met elf appartementen. Het gedeelte dat als kerkzaal dienst deed blijft behouden en kan – telkens voor een periode van vijf jaar – gehuurd worden. Eventueel kan dat gedeelte ook door koop verkregen worden.

De voormalige kerkzaal kan volgens de projectontwikkelaar opnieuw een kerkfunctie krijgen of een andere maatschappelijke bestemming, overeenkomend met het geldende bestemmingsplan. Andere bestemmingen zijn alleen met instemming van de gemeente Groningen mogelijk.