Anne Frank en de kerk van Tienhoven…?

Anne Frank plakte op de muur van haar slaapkamer in het Achterhuis een foto van de gereformeerde kerk te Tienhoven (U.).

De bewuste foto in de slaapkamer in het Achterhuis.

Oplettende leerlingen van de basisschool Palet uit Tienhoven, die een bezoek aan het Achterhuis brachten, merkten de foto op, die uitgeknipt was uit een tijdschrift daterend van 1936. Waarom ze die foto opplakte is onbekend. Op sommige internetfilmpjes over het Achterhuis is de foto – zij het onduidelijk – te zien.

De Anne Frankstichting zocht het na en kon als enige ‘link’ tussen Anne Frank en Tienhoven ontdekken dat de vader van haar vriendin Hannah Goslar ooit in Tienhoven in een pension verbleef.

De plaatselijke historische vereniging hoopt nu dat lezers van het bericht meer kunnen vertellen.

Anne Frank en Tienhoven