Open huis na verbouwing Westerkerk Kampen

Op a.s. zaterdagmiddag 13 januari 2018 wordt in de  gereformeerde Westerkerk te Kampen open dag gehouden nu de verbouwing van de kerk gereed is.

De gereformeerde Westerkerk te Kampen.

De kerkenraad van Kampen deelde mee dat de kerk op 13 januari van 2 uur tot half 5 bezichtigd kan worden ‘met hapjes, drankjes, live muziek en rondleidingen’. Ook het orgel – dat gedemonstreerd wordt door Herman Kamp – kan bezichtigd worden.

Op zondag 14 januari om 10 uur wordt onder leiding van ds. W. Dekker een feestelijke dienst gehouden, terwijl om 5 uur een muzikale ‘Westerplusdienst’ gehouden wordt onder leiding van ds. F. Verboom.

Zoals we al eerder berichtten zijn de Gereformeerde Kerk en de Hervormde Gemeente te Kampen bezig met een fusieproces. In dat verband zijn de gereformeerde wijkgemeente Westerkerk en de hervormde Wijk A (afkomstig uit de afgestoten Broederkerk) sinds 1 januari 2017 samengegaan. Sinds ongeveer een jaar worden – naast andere kerkelijke activiteiten – gezamenlijk kerkdiensten gehouden in de Westerkerk. Ter gelegenheid daarvan werden de keuken, de toiletten en de zaalruimten onder handen genomen. Ook het orgel kreeg een flinke opknapbeurt.

Fusie gereformeerd en hervormd in voorjaar 2019.

In het voorjaar van 2019 gaan de drie kerkelijke wijkgemeenten in Kampen: Broederkerk, Open Hof en Westerkerk, fuseren tot één Protestantse Gemeente te Kampen.