Geen belangstelling voor woning in kerk Doezum

De informatieavond die op 30 oktober 2017 werd gehouden in De Haven, de voormalige gereformeerde kerk in het Groningse Doezum, heeft duidelijk gemaakt dat er onvoldoende steun is voor het plan om de voormalige gereformeerde kerk (waar op 2 juli 2017 de laatste dienst gehouden werd) aan te passen en uit te breiden met de bouw van appartementen in combinatie met een dorpshuis.

De gereformeerde kerk ‘De Haven’, die op 26 september 1963 in gebruik genomen werd.

Tijdens de raadsvergadering van de gemeente Grootegast, op dinsdag 31 oktober 2017, deelde de betreffende wethouder mee, dat dit duidelijk werd tijdens de op maandag 30 oktober gehouden informatiebijeenkomst. Als er – zoals tot nog toe gebleken is – onvoldoende belangstellenden zijn om de geplande appartementen te gaan huren, kan het plan niet doorgaan. Het zal dan opnieuw moeten worden overwogen.

Op initiatief van de Protestantse Gemeente te Doezum en Dorpsbelangen werd een projectontwikkelaar ingeschakeld, waarna architect W. de Jong een indrukwekkend schetsplan maakte waarin een dorpshuis en twintig appartementen waren opgenomen.

De gereformeerde kerk ‘De Haven‘ aan de Perastraat te Doezum werd op 26 september 1963 in gebruik genomen, terwijl op 2 juli 2017 de laatste kerkdienst gehouden werd.