Laatste verkoopdag in verkochte Veldkampkerk Harderwijk

Ook orgel Veldkampkerk te koop.

Op zaterdag 28 oktober 2017 wordt in de Harderwijker Veldkampkerk (Veldkamp 1) voor de laatste keer een uitverkoopdag gehouden.

De Veldkampkerk.

De Protestantse Gemeente te Harderwijk wil op die manier overtollige spullen kwijtraken, afkomstig uit onder meer drie voormalige gereformeerde kerken, t.w. de Stadsdennenkerk, de Veldkampkerk en de ‘oude’ Plantagekerk (c.q. de Plantagekerk vóór de renovatie, want deze kerk is nog steeds in gebruik en blijft dat ook). Te koop zijn onder meer het vaste kerkorgel van de Veldkampkerk (naar men ons meedeelde), piano’s, elektronische (geluids-) apparatuur, mengpanelen, monitoren en ook stapelstoelen en serviesspullen, enz. Overigens is er die dag in de Veldkampkerk ook een uitgebreide boekenmarkt.

De uitverkoop kan in de Veldkampkerk gehouden worden, omdat deze de laatste verkochte kerk uit de serie is. Als de burgerlijke gemeente meewerkt wil een projectontwikkelaar daar woningen bouwen in combinatie met zorgvoorzieningen.

De Stadsdennenkerk (foto: Reliwiki, Andre van Dijk).

Enige tijd geleden verkocht de Protestantse Gemeente Harderwijk voor € 625.000 de voormalig hervormde (inmiddels onlangs gesloopte) Nieuwe Kerk aan de Stationslaan en de voormalig gereformeerde Stadsdennenkerk op de hoek van de Alberdingk Thijmlaan met de J.P. Heijelaan. Op de locatie van de voor € 562.500 verkochte Stadsdennenkerk komt een wooncomplex met 32 sociale huurappartementen.