Laatste dienst in de gereformeerde kerk te Grou (Frl.)

Op zondag 29 oktober 2017 zal om half tien de laatste dienst in de voormalig gereformeerde kerk te Grou (Frl.) worden gehouden.

Het gereformeerde kerkje te Grou.

De voormalig gereformeerde kerk te Grou staat vooral de laatste tijd extra in de belangstelling vanwege het feit dat familieleden en kennissen van de eventueel toekomstige bewoners via een petitie proberen de kerk voor afbraak te behoeden, om zodoende ruimte te geven voor het plan van de J.P. van den Bentstichting in de kerk en het bijgebouw De Boei een woonzorgvoorziening te vestigen voor twintig mensen met een beperking. Ook de Erfgoedvereniging Heemschut pleitte voor het behoud van de bijzondere kerk. Voorts  beschreef columnist Peter  Karstkarel de bijzondere bouwwijze van de kerk en vond ‘dat gelukkig verkenningen gaande zijn om de kerk als gemeentelijk monument te waarderen’.