Gereformeerde kerk Nieuwlande naar Hersteld Hervormde Gemeente

De Gereformeerde Kerk in Nieuwlande (Dr.) komt in handen van de Hersteld Hervormde gemeente te Hollandscheveld e.o., die momenteel kerkt in de voormalige Nikieldaschool aan de Perebomenweg in Nieuwlande. Deze kerk deed het hoogste bod. Wel moet de Regionale Commissie van de Hersteld Hervormde Kerk er nog mee instemmen.

De gereformeerde kerk en de pastorie.

De initiatiefnemers die pleitten voor de vestiging van een onderduikmuseum in de gereformeerde kerk betreuren de keus voor de Hersteld Hervormde Gemeente. De kans om in de gereformeerde kerk een onderduikmuseum te vestigen is nu verkeken. Volgens woordvoerder Jan van der Sleen van de initiatiefnemers was de gereformeerde kerk een uitnemende locatie om het onderduikmuseum in onder te brengen.