Boek over sluiting Maranathakerk Rijnsburg

“Bezwaren tegen sluiting én tegen de manier waarop”.

De Rijnsburgers Frits de Mooij en Hans de Snaijer hadden graag een andere manier uitgezocht om hun onvrede kenbaar te maken over de beslissing van de gereformeerde kerkenraad van Rijnsburg om de Maranathakerk te Rijnsburg te sluiten, maar omdat ze geen andere manier zagen hebben ze besloten hun bezwaren tegen de sluiting van de kerk én tegen de manier waarop dat is gegaan, alsnog in boekvorm te publiceren. Ze vinden namelijk dat de Maranathakerk niet voor het nageslacht verloren mag gaan.

De Maranathakerk de Rijsnburg

Het boek De Waarheid over de Maranathakerk werd geschreven door Tim Brouwer de Koning, een in Leiderdorp woonachtige  schrijver, historicus en journalist. Met het boek hopen de initiatiefnemers niet alleen de herinnering aan de Maranathakerk levend te houden, maar ook de discussie over de sluiting van de kerk nieuw leven in te blazen.

Volgens de beide Rijnsburgers is een grote groep gereformeerden het met hun zienswijze eens. Niet iedereen durfde volgens hen echter de nek uit te steken.  Eén van de exemplaren van het boek wordt overhandigd aan wethouder Jacco Knape van de gemeente Katwijk, die verantwoordelijk is voor monumentenbeleid en -zorg. Ook monumentenambtenaar Rianne van Hilten krijgt een exemplaar.

Het boek De Waarheid over de Maranathakerk is vanaf woensdag 24 mei tegen administratiekosten van 2,50 euro verkrijgbaar in The Read Shop in Rijnsburg en bij boekhandel Het Baken, in Katwijk.