Gereformeerde kerk Westeremden weer in gebruik

De gereformeerde kerk in het Groningse Westeremden wordt vrijdag 17 februari 2017 met een feestje weer in gebruik genomen.

De gereformeered BOAZ-kerk te Westeremden.

Zoals wij eerder berichtten werd de kerk de afgelopen tijd van binnen en van buiten geschilderd. De oorspronkelijke kleuren, zoals destijds door de Bedumer architect Albert Wiersema gebruikt, zijn daarbij weer aangebracht, vooral op aandringen van de bekende kunstschilder Henk Helmantel. Hij adviseerde de Stichting Oude Groninger Kerken de originele kleuren weer te gebruiken. Dat is gebeurd, tot en met het hek buiten, zo deelde de stichting mee. De kerk werd destijds gebouwd in een regionale stijlvariant van de Amsterdamse School. In november 2016  werd de kerk na een renovatie weer in gebruik genomen; op 17 februari 2017 wordt aan de afronding van het onderhoud een feestelijk tintje gegeven.