Gereformeerde Kerk Westeremden weer in gebruik

De gereformeerde kerk aan de Kosterijweg in het Groningse Westeremden wordt op vrijdagmiddag 18 november 2016 na renovatie heropend.

Twee gereformeerde kerken op één foto: links Jachin (1898) en rechts Boaz (1934).
Twee gereformeerde kerken op één foto: links het oude kerkje ‘Jachin’ (1898) en rechts de huidige gereformeerde Boazkerk (1934), die na renovatie op 18 november 2016 weer geopend wordt.

Vooral de veranderde kleurstelling valt op. Bij de laatste renovatie werden pastelkleuren toegepast. Kunstenaar Henk Helmantel kon indertijd nog net voorkomen dat de kerk van Westeremden helemaal wit geschilderd zou worden. De lichte kleuren hebben plaatsgemaakt voor de felle tinten die passen bij bouwwerken die zijn opgetrokken in de stijl van de ‘Amsterdamse School’, waarin de kerk in 1934 werd gebouwd. Het ontwerp was destijds van architect Albert Wiersema.

Zie ook:  Website Boazkerk Westeremden